Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, July 14, 2011

Award ke 5 utk RKTS dari Mak ngah Pora.



Sementara ada masa dan peluang nak update blog ni baik aku update entry yg ni dulu sebelum URL aku di block kat ofis ni.....okey award ni pemberian dari dua orang wanita yang mengelarkan diri mereka MAK LONG dan MAK NGAH..... tapi mereka bagi award untuk blog yg berbeza... MAK LONG bagi untuk blog masakan aku  pasal dia memang rajin masuk dapur aku ni dan MAK NGAH pulak kirim kan ke blog personal RKTS tu pasal dia suka dengar celoteh aku gaknya..hehe !!



Okeyyy...okeyyy award dah gantung sekarang kena buat kerja bertulis lak ...ini 7 perkara tentang diri aku :


1) Dah berkeluarga dan dah ada anak dara pun..... aku ada 2 blog personal dan masakan...sebenarnya blog masakan di ujudkan untuk panduan diri sendiri dan anak dara aku yg dah mula berjinak-jinak ke dapur ... aku bukan pakar memasak pun tapi masakan aku bolehlah di makan kat orang !!

2) Aku sangat suka mencuba resepi-resepi orang lain terutama bab desert tu...eh eh aku kan suka makan desert yg sejuk-sejuk tu lalu je kat tekak rasa nyamannya....dan satu lagi aku paling suka menikmati makanan dalam suasana yg santai dapat lak dalam taman atau tepi pantai lagilah seronok.

3) Suka bercerita samaada di dunia nyata atau dalam blog tu pasal ada blog RKTS tu... tapikan aku ni kalau terjumpa dengan orang yg pendiam aku jadi lebih pendiam pasal tak tahu nak cerita apa dengan orang yg di tanya sepatah dia jawab sepatah pastu terus diam..aku tanya lagi dia jawab lagi pastu diam lama-lama aku yg TERDIAM.

4) Masih bekerja dan akan terus bekerja selagi ada orang yg perlukan khidmat aku pasal aku merasa puas dapat pegang duit sendiri dan dapat bagi orang tua kat kampung duit dari titik peluh sendiri.... nak beli apa-apa pun boleh tak payah nak mengendeng kat yang sorang lagi tu .

5) Berangan -angan nak menunaikan haji dan umrah dalam usia yang muda ...insyaALLAH.Tapi duit tak cukup-cukup lagi nuffnang pun tak nak tolong aku tambahkan simpanan...huhu!!

6) Aku suka berkawan dengan sesiapa aje..kecil besar tua muda dan apa2 bangsa pun leh jadi kawan aku tapi aku paling benci dengan kawan yg suka menikam kawannya sendiri atau pun ambil kesempatan atas kelemahan orang lain.

7) Last sekali aku ni anak sulung dari 7 beradik..... Dilahirkan dan di besarkan di jelebu , N.sembilan tapi sekarang menetap terus di senawang.... hobi suka jalan-jalan tak suka shopping lagi apa ya...tu aje kot pasal sebelum ni pun dah banyak kali kena tag aku tulis benda yg sama gak..hehe!!

Nak bagi award pada mereka-mereka ini pulak...sudi sudikanlah ambil ya:

1) HIDUP MEMANG INDAH
2) AURA JARI NORA
3) PAPA MIFZ
4) APO APO YOLAH
5) CER CITER CER CITER
6) AZIEAZAH
7) CITARASA RINDUAN
8) ARIANA STORY
9) DYLLA ADYLA
10) APA KATA HATI


SALAM UKHWAH

8 comments:

azieazah said...

Seronoknya dapat award. Tahniah.

Bestnya pandai memasak, dan anak-anak pun minat nak ke dapur.


Wordless Wednesday: Siaran Tertunda 13 Julai...

SITI NOARIZAH ARIS said...

AZIEAZAH..untuk akk pun ada jgn lupa ambik ya!!

SweetApplePhotography said...

wah, mokasih bagi atok award...hihi....nnt atok buat special entry eh... >_<

Unknown said...

selamat malam ct

kak nak tau.. ayu baru balik dr kedai..
bila lihat komen ada award......
wah!!!!!
ku terharu

thanks ya,,
sebenarnya ayu dh pernah buat.. 3 hari lepas..
tapi...
insyallah..

ayu akan pertimbangkan if ayu free.. ayu angkut lagi

muah2x......

ariana said...

Wah..Akak dapat award ye.. timekasih banyak CT diatas penghargaan dan ingatan tu..:).Ini buat makin bersemangat nak berblogging ni..:}

nabilah_2908 said...

lama dah tk dpat award2 ni...thnks..!! sngt menghargainya...!! :)

Unknown said...

okey dah amik, hihi

MakNgah said...

TQ Ct sebab dh berjaya buat karangan yang mantap ni...:) Sorry MNgah lambat reply kt sini... mklumlah bak kata si Eda kwn MN tu, org tua kan suka lupa, suka silap address... hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails