Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, June 17, 2010

KRISIS GULA!


Gula oh gula!!

Ke mana pergi semua orang sibuk mencari gula, kalau di bandar-bandar besar ada pasaraya jadi banyaklah bekalan gula walaupun cuma boleh beli 2 ke 3 kilo seorang tetapi di pekan-pekan kecil atau kawasan kampung hanya dapat 1kg seorang kalau tak bernasib baik langsung tak dapat gula.

Bagi mereka-mereka yang akan melangsungkan majlis perkahwinan atau apa-apa majlis besar-besar yang memerlukan berkilo-kila gula memang menjadi satu masalah besar dengan krisis gula sekarang ni, termasuklah keluarga aku yang akan melangsungkan majlis perkahwinan adik perempuan aku minggu hadapan .

Sejak hari Isnin hari itu aku dah mula berulang ke pasaraya GIANT di hadapan rumah aku untuk membeli gula itupun hanya dapat 2kg sekali beli,dalam hati terfikir juga, "sempat ke aku dapatkan berpuluh-puluh kilo gula dalam masa kurang 2 minggu?"

Benarlah seperti yang telah dijanjikan, ALLAH itu tak akan membiarkan hambanya keseorangan dalam kesusahan,tak kiralah samaada kita berdoa secara menadah tangan atau tidak sekiranya telah terdetik di hati pasti akan diperkenankan samaada lambat atau cepat tapi DIA maha mendengar dan mengetahui apa sahaja yang terlintas di hati hamba-hambanya.

  Kurang 24 jam aku dapat bekalan gula sebanyak 40kg!!...ALHAMDULILLAH  sudah lebih dari mencukupi,Begitu mudah pertolongan itu sampai kepada aku, malah lebih dari apa yang aku minta.

Selesai sudah satu masalah!

Salam ukhwah







No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails