Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Sunday, June 20, 2010

Selamat Hari Bapa.


Warga emas ini pernah bersusah payah dahulu,membanting tulang empat keratnya ,berhujan dan berpanas untuk menyara hidupnya bersama isteri dan 7 orang anak-anaknya. Beliau pernah berulang alik berpuluh-puluh kilometer selama bertahun-tahun dari Kg Ulu Klawang,Jelebu merentasi bukit Lenggeng dan Beranang terus ke Puchong untuk sampai ke kem Kinrara, Hanya dengan menaiki motosikal dalam dinihari yang dingin sewaktu insan-insan lain sedang enak di buai mimpi. Panas atau hujan hanya motosikal itulah kenderaan utamanya untuk kemana-mana kerana tak pernah mempunyai lesen D dan tak mampu memiliki kereta.

Hidupnya serba kekurangan hanya sebagai penjawat awam yang memiliki pendapatan kurang dari $500.00 sebulan, Tetapi mampu menghantar anak-anaknya hingga kesekolah menengah dan berjaya menjejaki kaki  ke menara gading, Beliau tak pernah berkasar apalagi memukul anak-anaknya tapi sering menasihatkan agar rajin belajar  supaya mempunyai kehidupan yang lebih selesa darinya. Beliau amat berharap agar dapat menumpang kesenangan anak-anaknya satu hari nanti.

Hari ini ke semua 7 orang anak-anaknya menjadi "ORANG" mempunyai kerjaya tetap dan mampu memiliki rumah dan kenderaan sendiri tanpa perlu menyusahkan hidupnya di usia senja ini.

Malah tercapai impiannya untuk membawa isteri kesayangannya menjejaki kaki ke Baitullah dan menjadi tetamu ALLAH hasil duit titik peluhnya sendiri.

Kini sewaktu melewati sisa-sisa usia yang masih berbaki dan menghampiri 70an dia mampu tersenyum kerana setiap hari di kelilingi anak-anak, menantu dan cucu-cucunya yang sentiasa ada di sisinya sewaktu sakit atau sihat,susah atau senangnya.Dia amat berbangga kerana hari ini berkat kesabarannya yang bergaji kecil dahulu dia berjaya menjalankan tanggungjawabnya sebagai BAPA MITHALI !!

Itulah dia Abah kami 7 adik-beradik.

SELAMAT HARI BAPA BUAT ABAH TERSAYANG HJ MOHD ARIS BIN SIDIN,TERIMA KASIH DENGAN SUSAH PAYAHMU DULU MEMBESARKAN KAMI 7 BERADIK HINGGA KAMI BERJAYA MENCAPAI CITA-CITA KAMI.

CN: Tak pernah lupa dengan lagu "Rasa sayang eh Rasa sayang" nyanyiannya sewaktu kecil dulu.

Salam Ukhwah:

2 comments:

Anonymous said...

semoga DIA sentiasa tersenyum & terus tersenyum...

Ct Noarizah Aris said...

Ya...semoga usia emasnya sentiasa di payungi kegembiraan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails