Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Saturday, January 15, 2011

Tak dapat buah labu ...pucuk pun jadilah!!!

Tau tak pokok apa ni ????

Mesti korang semua tahukan...itu adalah gambar pokok labu dalam kebun mak aku .....hidup subur besar-besar daunnya .....tapi sekarang ni pokok ni belum berbuah lagi.




Haaa...kenal ini ?????
Inilah rupanya pucuk labu !!!
Buat masak lemak putih sedap ni .
Smalam cuti Keputeraan Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan ... aku balik rumah mak aku ....mak aku buatkan lauk lemak pucuk labu ni... sedap weeii!!!

Aku rasa ini kali pertama aku makan ...sebelum ni tak pernah atau aku yang tak ingat emak aku masak waktu kecik-kecik dulu.



Tak dapat buah labu pucuk labu pun jadilah!!

 
Nak resepi dan cara memasaknya ???
Korang leh masuk blog resepi aku ni ya...klik  LINK .


CN : Pasni aku nak cuba masak sendiri ...sapa2 ada banyak pucuk labu leh le sedekah kat aku ya!!!


SALAM UKHWAH:

2 comments:

kella said...

hmmm tak pernah makan lagi.. tapi macam best ada tanam sendiri.. :)

CT NoArIzAh ArIs said...

KELLA...cubalah masak sendiri.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails