Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, August 10, 2010

Berderau Darah Aku !!

Pagi ni aku dah terlanggar anak orang dalam kawasan taman perumahan tempat aku tinggal...pakai uniform sekolah tadika pulak tu....berderau darah aku  bila nampak budak tu terjatuh  dan menjerit menangis, aku ingat kan dah patah kaki budak tu aku langgar!

Tengah-tengah jalan tu aje aku break emergency , terus berlari keluar kereta mendapatkan budak tu, Ayah budak tu pun ada kat situ sama  berlari mendapatkan anaknya. Bila aku tengok budak tu boleh bangun dan berjalan lega rasa hati. budak tu tak apa-apa cuma terjatuh sebab terkena bucu kereta aku tapi di sebabkan dia budak tadika meraung-raung jugaklah menanggis. Aku punya panik sampai nak terkencing di buatnya.....hey selisih malaikat 44!!

Ayah dia yang pada mulanya hot terus cool je bila aku cakap anak dia tiba-tiba berlari laju keluar dari belakang kereta jirannya...dia pun nampak...nasib baik jugak aku tak laju kalau laju tak tahu apa jadi dengan budak tu....Alhamdulillahlah budak tu selamat kalau tak jadi kes polis pagi-pagi ni. Aku minta maaf jugak dgn ayah budak tu , Ayah budak  tu cakap " tak apa-tak apa "...sama-sama salahkan, Lagipun anaknya tak cedera pun!

Aku terpaksa berpatah balik kerumah...rehat dahulu tenangkan fikiran aku...telefon My Hubby dan mengadu dengannya...dah ada semangat sikit baru aku pergi kerja lewatlah sikit aku masuk office hari ni.

Kepada ibu-bapa di luar sana tolanglah ajar anak melintas dengan cara yang betul bukan berlari melintas tak pandang kiri kanan macam ayam....walaupun dalam kawasan perumahan ada jugak sesetengah pemandu yang degil memandu laju macam kat highway. Sebaik-baiknya di pegang tangan anak bila melintas jalan jangan di biarkan melintas sendiri .


C N: Pengajaran untuk diri sendiri jugak!



SALAM UKHWAH:

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails