Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, August 2, 2010

Burung Serindit.



Pak cu dan Mak cu...nama panggilan untuk adik perempuan aku dan suaminya yang baru berkahwin hujung bulan lepas oleh anak-anak aku. Mereka pulang ke kampung pagi tadi,malam ni singgah ke rumah aku membawa buah tangan dari kampung. Beberapa barang yang di bawa "khas" untuk aku sekeluarga :

1)  Air gula yang aku pesan sebelum dia balik tadi, sebenarnya air gula tu lebih kenduri hari tu masih ada beberapa botol yang tak di gunakan dari membazir aku minta satu botol dari mak nak guna untuk bulan puasa dan raya nanti, tak payahlah aku susah-susah masak air gula lagi. satu botol besar tu makan bulan jugak nak di habiskan!

2) Buah rambutan dari rumah emak mertuanya...satu plastik besar tapi aku ambil sedikit je pasal semalam aku balik kampung mak mertua aku pun bagi satu plastik besar buah rambutan jugak...jenuh nak mengabihkan maklumlah musim buah ni.

3) Ini paling special  seekor burung serindit hijau buat My prince yang di tangkap sendiri oleh adik ipar aku (Pak cu).Bukan main suka hati My Prince mendapatnya..ibaratkan bulan jatuh ke riba!!

Burung serindit tu kecil je risau jugak kalau terlepas pasal sangkar buluh tu sangat lembut buluhnya dan halus. Tapi aku yakinkan My Prince burung tu akan selamat dalam tu walaupun kelihatan agak liar sedikit.

Esok pagi My Prince nak beli biskut marry nak bagi burung tu makan, My Princes siap tanya lagi apa nama nak bagi kat burung tu, Hai...bersemangat betul anak-anak aku dapat "pet" baru ni.

C N: Kanak-kanak juga ada perasaan kasih sayang .


SALAM UKHWAH:

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails