Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Saturday, August 21, 2010

Nak update gak malam-malam ni !

Entah kenapa TERajin lak nak update blog malam-malam buta  ni.....boring le sebenarnya TV tado citer best...!!

Sejak akhir-akhir ni banyak sangat kisah penderaan isteri yang dilakukan suami sendiri....macam2 cerita keluar dalam media cetak dan electronik....kesian kaum Hawa nikan selalu sangat jadi mangsa dera fizikal dan perasaan....tak tau berapa byk lagi kisah macam ni yang masih lagi TERsembunyi tidak di laporkan.

Yang malangnya....kaum HAWA....yang kasihannya juga kaum Hawa....kat bawah ni nk kongsi MADAH PUJANGGA khas untuk kaum ADAM tersayang yang ada HAWA tercinta menjadi peneman hidupnya ATAU yg bakal akan di temani....aku petik madah ni atas keizinan penulisnya salah seorang rakan FB aku...
iaitu kaum ADAM juga....

Wahai kaum Adam,


Sesungguhnya Hawa ini lemah tp jangan pula kau lemahkan.


Sesungguhnya Hawa ini lembut, maka lembutkanlah diri mu terhadap mereka.


Sesungguhnya Hawa ini Allah jadikan pelengkap tulang rusuk mu,


maka terimalah pelengkap tulang rusuk mu itu & jangan kau patahkan.


...Kerana bila patahnya tulang rusuk mu itu, maka cacatlah Adam selamanya.


Nukilan Rasa.
18 Julai 2010 @ 10:40 malam.
~Zoy کورنيا الهي~


Aku nak tanya......mahu ke kaum ADAM cacat selamanya tanpa zuriat penyambung keturunan jika kaum yang mengendong itu sering di sakiti hingga pupusnya perasaan kasih dan sayang?


CN: Tumpang sedih dengan apa yang berlaku...

SALAM UKHWAH:

2 comments:

Ena said...

salam..

singgah dari blog ben..

tu la kan, macam2 kes skrg ni.. mudah2an kita terhindr dari ujian yg sebegitu.

CT NoArIzAh ArIs said...

InsyaALLAH...semoga kita semua di lindunginya.
Terima kasih sudi singgah sini!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails