Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Sunday, August 22, 2010

Kek Batik Untuk My Princes.

My princes sibuk sangat suruh aku wat kek batik....hari tu beli kek batik di bazar ramadhan harganya seringgit sekeping bukannya seringit 3 keping.....saiznya pulah besar tapak tangan My princes yg baru umur 9 tahun tu....boleh bayanglah sekecil mana kuih tu kan....makan pun tak puas!

Kebetulan hari ni hari sabtu aku pun tak kerja jadi terpaksalah merajinkan diri wat kek tu pagi-pagi ni....sejukkan dalam peti ais...leh wat berbuka petang kang....hari ni aku nak balik kg My Hubby....maknanya aku berbuka dengan mak mertua aku lee..


RESEPI KEK BATIK

1 Bungkus biskut Marrie
3 camca marjerin
1 cawan koko
1 1/2 cawan milo
1/2 tin susu cair
200 gram gula pasir

Cara-caranya:
1.Campurkan koko dan milo bersama susu cair dan gula.
2.Masakkan di atas api yg perlahan.
3.Kacau jgn berhenti bila gula dah cair tutup api.
4.letak dulu kat tepi.
5.Masakkan marjerin dlm kuali berasingan lepas cair ,angkat dan campurkan kedalam koko tadi.
6.Perlahankan api dan pecahkan dua biskut Marrie serta gaulkan bersama koko tadi,kacau rata hingga sebati.
7.sendukkan kedalam acuan hingga habis dan tekankan ia hingga padat.
8.Masukkan kedalam peti ais dan biarkan ia sejuk.
9.Potong kecil-kecil mengikut kesukaan anda dan hidangkan.


CN: Selamat bercuti dan berbuka puasa!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails