Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Wednesday, August 18, 2010

Masak Lemak Cili Api Lagi !!

Oghang Nogoghikan mano leh tinggal menu ni..hehehe!!

Juadah berbuka puasa aku petang tadi yang sempat aku sediakan... Air laici ( tak nampak lak air dgn buah laici tu  pasal jug aku tu kalis pandang ) , Ayam masak lemak cili api , Jejari ketam goreng dan papadom . Ada sup sayur cendawan tapi masa gambar ni di ambil Ms Mushroom tu masih tertenggek atas dapur lagi...bila azan je terus ngap...terlupa lak Ms Mushroom tu tak berposing lagi dengan geng-geng dia ni!


Dalam tergesa-gesa tu sempat jugaklah aku mengulai...tapi sekarang ni dah senang  santan dah siap dalam kotak tak payah susah-susah nak perah santan  macam dulu-dulu...senanglah untuk wanita berkerjaya dan berkeluarga macam aku ni nak masak jadi tak ada alasanlah kenapa tak sempat nak masak kalau bekerja kan semuanya dah jadi mudah.

Tapi bab cili api tu aku kena tumbuk gak..tung tang tung tang aku kat dapur comel aku tu petang2 ni....jiran-jiran aku yang kat sebelah tu dah rehat depan TV dah aku baru terhegeh-hegeh nak masak......Tapikan lemak cili api aku ni tak pedas pun kat lidah aku ni ( aku kuat pedas aarr..) . Pasalnya komuniti dlm rumah aku ni tak tahan pedas macam aku......kang aku letak berbelas biji cili api kang ada pulak yg ternganga dan terbeliak biji mata silap haribulan gulai aku pun tak laku!!

Dulu-dulu kalau mak aku masak tak pedas macam ni abah aku mesti cakap.
" Tak teghaso lado ea...boleh di buat basuh muko ha !"

Ada ke yang nak cuba statement abah aku tu ??


CN: Nak masak apa pulak esok ye ?

SALAM UKHWAH:
 



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails