Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, September 20, 2010

Satu hari di hari raya ke lima....

Adik aku baru sampai dari kelantan pukul 2 pagi raya ke lima....tapi itu bukan halangan besar untuk kami meneruskan "hajat" beraya kerumah sedara-mara....penantian satu penyiksaan....siksaan akhirnya terlepas bila kepulangan adik aku sekeluarga dengan selamat ke NS melengkapkan lagi konvoi kami 7 beradik bersama Mak,Abah suami & isteri masing-masing,anak-anak serta ipar duai......layan gambar kat bawah yeee!!


Dah siap-siap nak mulakan perjalanan!!




Rumah pertama serangan kami ialah.....pakghah aku yg tinggal di juasseh,k.pilah....dia ni abang sulung kepada emak aku....kat rumah dia kami di jamu nasi putih,ikan tenggiri masak lomak cili api campur pucuk asam gelugur dan sayur tauge.....kuih raya wajib adalah kan!!



Sebelum balik adik aku ni sempat lagi berposing depan mercedes Pak ngah aku ni....(kalau ko dapat merc ni sebijik satu hari nanti jgn lupa bagi aku test drive dulu yeaa!!) :)



Seterusnya kami ke rumah paklong ....tapi yang ini sepupu kepada abah aku tinggal kat seremban 2.....kat sini kami di jamu pula dengan meehon goreng...eermm...semua berat2 je ni nanti berat badan pun makin berat!!

Rumah terakhir ialah rumah Paklong jugak....tapi ini abang sulung Abah aku....kat sini pun kami di jamu dengan mee goreng tapi mee kuning bukan meehon...Udang dia besar-besar wa caakaap luu!!!

Lepas rumah pak long ada hati lagi nak ke rumah Pak Teh tapi dia dah ke Melaka pula....nampaknya terus balik Jelebu le kami...lagi pun perut dah penuh dengan beraneka makanan dan kuih raya!


CN: Kalau dapat bantal masa ni kan best!!

SALAM UKHWAH:

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails