Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Wednesday, October 12, 2011

Aktiviti yg padat, mampat dan gebusssss.

Salam Sejahtera...!!


Hari ni baru aku berkesempatan untuk mencoret sebaris duo , tigo , ompek kat sini.
Semenjak hari minggu hari tu aku memang sibuk tahap otromen lawan raksaksa dah.
Pepagi hantar PRINCE ke kelas tekwando pasal hubby outstation ke Terengganu malam tu....sepatutnya aku ikut sekali tapi ayie adik lelaki bongsu tu nak ke JB hari minggu pasal dapat kerja kat sana jadi takdelah aku ikut sekali ke KT.

Lepas je hantar PRINCE aku bergegas ke pasar basah beli lauk pauk untuk makan seminggu kami anak beranak..... dah setel balik umah siang ikan, udang bagai berkejar lak jemput PRINCE pukul sebelas pagi terus ke GIANT cari barang2 kering lak.

Tetiba Ayie call nak datang umah bawak mak abah sekali...... dah setel beli barang aku terus balik umah ingat nak berjimba-jimba dengan budak duo orang tu sambil makan kepcee tapi mak abah nak datang kena kensellah.....lenkali jelah anka-anak yo..

Balik umah terus masak untuk makan tengahhari pasal ada tetamu2 special..... pas makan pergi GIANT balik temankan ayie beli barang nak bawak ke JB..... kul 3 ptg dia bertolak ke sana dengan kawannya bawak keta kancil aku yg comel tu...... merasa gak keta aku tu ke JB sedangkan aku ni pun tak sampai kesana lagi... kesian.....kesiannnnnn.

Ke utara aku dah lepas, ke pantai timur pun dah.... barat semenanjung tak payah cakaplah  memang selalu...tapi ke selatan tak lepas-lepas lagi...tak ke haru biru tu punya kesiannn ??

Okey...bila ada tetamu kat rumah sampai malam pastilah layanan kena 1st kelasss...idok le macam hotelkan tapi kena rajin-rajinlah siapkan minum petang bagai pastu masak lagi lauk tambahan untuk makan malam pasal malam tu adik-adik aku yg lain datang pulak.

Hari isnin dan semalam aku sibuk kat ofis lak bila bos kecik aku ni  tak datang 2 hari....jadinya semua kerja nya aku kena ambik alih.
Dahlah keja aku pun dah melambak ditambah lak dengan kojo orang ni yang namo ea tak do kojo tambah kojo.... sapo yg susah ahkakkkk gak yg susah.

Akibatnya gusi aku jadi bengkak dan sakit pasal badan panas dan letih serta tak cukup rehat..... setiap badan manusia ada limit tertentu untuk di gunakan  jika terlebih aktif dari sepatutnya dan kurang rehat boleh menyebabkan kita jatuh sakit tu pasal kita kena luangkan masa untuk rehat yg cukup untuk diri sendiri.... badan kita nikan nak pakai lama bukannya sehari dua.

Petang ni kang adik aku shilla dari GENTING akan datang ke umah aku bawak kawannya sekali.... bermalam semalaman pasal pepagi sok dyorang ada MUET kat  SMK Ampangan.... tu pun keja aku gak menjemput dia kat terminal petang kang dan hantar dia ke sekolah pepagi sok pastu hantar balik dia ke terminal untuk balik lik ke GENTING pasal dia masih ada praktikal kat sana lagi.

Malam ni kang lak nak ke MEDICAL CENTER, melaka tengok akak ipar aku masuk wad pasal masalah jantung.




Hari sabtu ni pulak aku ado kojo ponting...... NAK POIE MERISIK ANAK DARO ORANG......tapi bukan untuk anak den pasal anak den pun kocik na laie.... pakai kain pelekat pun tebalik........ tapi untuk Ayie yg bujang trang tang tang tu.... niat yg baik perlu di segerakan agar ia mendapat keberkatan dunia akhirat.... time mak abah ado dan masih sihat  ni elok na lah di segerakan.... sonang sikit kojo den nanti.


Fuhhhh.... penuh dan padat jadual semasa aku dah ala-ala YB pun yea gak.
Tu belum kira nak buat persiapan pertunangan lagi...... cari bebarangnya pasal yg empunya badan kat JB dah tentu aku yg kena buat semua tu.....gubah mengubahnya bagai.... nak ke ARAU pulak nanti ambik barang-barang shilla..... nak cari itu nak cari ini.....ishhhh poning poning !!!


SALAM UKHWAH







8 comments:

Kakzakie said...

Setiap langkah ada saham besar CT. Syukur masih diberi kesihatan yg baik. Mintak-mintak anak-anak sihat sudah kalau tak memang tak boleh gerak walau padat macam mana sekalipun

CT NoArIzAh ArIs said...

KAKZAKIE... Syukurlah kak setakat sakit sikit2 ni masih boleh bergerak sana sini lagi... semoga kesihatan sy dlm tahap yg terbaik kerana ramai lagi ahli keluarga yg memerlukan pertolongan sy di masa akan dtg.

Acik Erna said...

Uish..memang sibuk boto..nak buek camanokan CT..kono yo jalankan tanggung jawab..

CT NoArIzAh ArIs said...

ACIK ERNA.... Tulah acik bila kena buat keja minang meminang ni terasa lak mcm dh tuo jo...pssttt g belajar cara2 nak meminang bakal menantu nanti..hihihi!!!

azieazah said...

Baca pun dah terasa padat dan sibuknya. Tu yang macam ala-ala nak tumbang tu, kan?

Takpa la, kalu keluarga saudara mara datang rumah, mesti nak bagi layanan terbaik, kan?

Tu gambar bertunang, kan?

Cincin di jari sebelah kanan, kan? Saya pun keliru, sebab saya pernah nampak orang bertunang sarung cincin sebelah kiri. Mana satu betul eh?

ariana said...

wah..bz nya ye..tak pe, elok sgt tolong memudah kan org nak membina masjid kan..dan layan tetamu pun satu kewajipan juga..:)

:: CHIENTA HATI SAYA :: said...

untung ler...dapek adik ipar baru lagi...huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu

ratusiput said...

huishh...mmg padat ni.ratu pun kalau penat sangat sampai overlimit...mmg collaps :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails