Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Wednesday, October 5, 2011

Kuar boleh masuk lak tak boleh....macam-macamlahhhh !!


Salam sejahtera.... !!!

Haissshhhh.....ermmmm.... kasi aku tarik nafas dulu.
Pastu lepas nafas...tarik lagii.....lepassssss !!
Okey dah ready untuk ber story dengan korang semua.

Macam ni....
Tadi pepagi ngam-ngam aku slot tag aku  PRINCE aku tepon mintak aku hantarkan baju KOKO dia pasal petang ni ada aktiviti KOKO kat skolah.
Terus aje aku berangin dah sampai sekolah baru hinggat baju memalam tadi apo ko buek ???
Aku cakap tak janji boleh hantarkan kalau aku sibuk sangat ari ni memang aku tak do masolah nak kuar pergi ambik baju tu hantar ke taska/transit.

Hari kerja aku cepat siap dan ada masa nak kuar pergi ambik baju dia.
Setengah jam sebelum lunch aku kuar balik umah ambik baju tu.
Satu masalah pulak dia tak bagitau aku ari ni aktiviti permainan ke atau badan beruniform.
Aku rembat je dua-duanya pasal aku nak kejar masa aku nak ke post opis kat giant tu nak masukkan sekali duit raya dia ari tu.


Sampai kat post opis macam biasalah kan kenalah ambik no dulu  dan  isi borang masuk duit .
Aku siap kuarkan duit raya dia yang aku simpan dalam ATM RHB aku tu.
No giliran sekarang 1198 no aku 1210.
Okeylah aku boleh tunggu.

Memula berdiri pastu dapat duduk.
Pandang kiri pandang kanan pandang jam kalau aku lambat masuk ofis kang satu hal lak nak kena menjawab kat bos.
Tadi kata nak ambik baju anak ni leh melencong lak ke tempat lain.

Sampai masa angka giliran aku pun di panggillahhh .
Dengan muka suka hati aku pun melangkah ke depan.

CIK ADIK MANIS:  Akaun DIDIK  tak boleh buat simpanan sekarang kak.
AKU :  Hapaaaaa... tak bolehhh apa pasal lak ?
CIK ADIK MANIS :  Dana DIDIK dah penuh sekarang jadi tak boleh buat simpanan lagi.
AKU :  Bila pulak boleh tu ?
CIK ADIK MANIS :  Tunggu dana kosong baru boleh masukkan duit dalam akaun.
AKU :  Kalau masuk duit tak boleh... kuar duit pun tak leh ke ?
CIK ADIK MANIS :  Kuar duit boleh masuk je tak boleh.
AKU :  Pulakkkkkk !!!! ( macam menggalakkan orang kuar duit jeeee!! )

Ermmm... macam ni pun ada masuk tak bleh kuar pulak bleh !!
Aku lagilah berkobar-kobar nak masukkan dah lah duit raya ni dah ada dalam tangan aku.
Nampak gayanya terpaksalah aku simpan balik dalam bank aku.
Dah dekat setengah jam menunggu giliran sampai masa duit lak tak leh masuk..: (

Kalau aku tau awal-awal  tadi tak payahlah  nak menunggu nunggu bagai rak .
Leh aku balik awal ke ofis g tido lagi syoooookkkk !!!

Moral dari citer ni  kalau korang nak buat apa2 urusan pelaburan ASB eloklah bertanya kat kuanter dulu baru tekan nombor........jangan jadi macam aku tadi betul-betul buang masa....hampasgas betullahhhh !!

SALAM UKHWAH

5 comments:

azieazah said...

Adehhh tensionnya.
Tak pernah lagi saya dengar, duit tak leh masuk ke bank. Selalunya orang bank galakkan kita menabung.

Ni terbalik. Tak pernah jadi macam tu tentulah kita tak terfikir pun nak tanya dulu, kan? Buang karan betul...

CT NoArIzAh ArIs said...

AZIEAZAH.... betul tu kak kalau pernah terjadi macm ni mmg sy tanya awal2 dulu.

Betul-betul buang masa dah tu duit lak dah ada dalam tangan duit anak lak tu..... hampeh betullah!!

Citarasa Rinduan said...

kak...
mmg pertama kali ayu tau ttg kes bank mcm nie..
rupanya2 ada ya
thanks syer pengalaman ya..
mmg kena war2 kan kes kak ct nie......

CT NoArIzAh ArIs said...

AYU... tulah ayu akk ingat masuk tak leh kuar pun tak leh mcm pengiraan dividen tu ni lain lak kuar boleh masuk lak x boleh agaknya banyak na wit raya bebudak dah masuk kat situ sampai dana jadi penuh melimpah-limpah.

nabilah_2908 said...

boleh la pulak mcm tu yer...huhu..

bab hampa ni...hmm..bnyk kali dah sy rasa..

lagi2 masa masuk kerja dulu...

proses tukar nama lesen perniagaan..boss suh sy uruskan...

bape kali sy turun naik Majlis Bandaran tu...sebab dokumen tak lengkap bagai...

dah la office dgn mbmb tu jauh...

tp pengajaran juga la tuk saya..lepas drpd tu...sy dah tau dah procedure nya.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails