Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, October 6, 2011

BISKUT SUSU @ MILK COOKIES




Biskut ni juga salah satu biskut raya 2011 yg aku buat hari tu..... memang senang sangat membuatnya tak renyah sekejap je dah siap......tapi adunan kat dalam resepi ni hanya menghasilkan 100 biji biskut sahaja jika nak banyak kena jadikan resepi tu 2 kali gandalah dari yg asal....aku sendiri terpaksa membancuh satu adunan lagi pasal nak bagi ke rumah mak aku dan mak mertua jugak...... rasa biskut ni memang agak manis bagi yg ada diabetes kurang sesuai makan banyak-banyak tapi bagi budak-budak memang laju je makan biskut ni pasal ada rasa susu........ resepi ni asalnya dari MY RESEPI tapi aku copy paste je resepi dari blog Nshafeareen


SUMBER : Nshafeareen

BAHAN-BAHANNYA:
250grm tepung jagung
1 tin susu pekat manis ( aku guna 3/4 saja )
1 sudu baking powder
butter /marjerin untuk uli tepung
perwarna - * ikut suka ( aku letak warna hijau )

CARA-CARANYA

1.Gaulkan tepung + susu pekat manis.
2.Bila tepung dan susu dah sebati tambah marjerin utk menjadi doh .
3.Bahagian doh kepada dua bahagian - satu letak warna merah or warna yang disukai
4.Bakar dlm oven 180 = 15 minit...dah masak sejukan dulu baru alihkan dari dulang pembakar


Perhatian: Biskut nie amat lembut dan cair didalam mulut, jadi berhati2 bila mengangkat biskut dari dulang pembakar...pastikan sejuk betol baru alihkan..



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails