Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Wednesday, January 19, 2011

Jadilah seorang blogger yang berilmu.

Ingatkah kamu semua pada entry yang pernah aku tulis ni ? LINK

Kepada yang selalu dan rajin masuk ke rumah kecil aku ni mungkin masih ingat .... itu pun jika di baca .... tapi kalau singgah setakat nak UP TRAFFIC tapi tak baca atau tinggal jejak aje kat CBOX aku tu .... itu aku tak leh nak cakap apa-apa ...terpulang kepada hak masing-masing ... leh masuk untuk baca ... tak baca pun aku tak kisah sebab aku ber blog bukan kerana gilakan TRAFFIC atau pun duit NUFFNANG tu tapi kerana minat menulis dan berkongsi info dengan orang lain.

Aku dah janji nak bagitahu kenapa aku suka baca entry PROF KAMIL ni kan ? LINK

Apa yang menarik sangat kerana dia berblog secara ikhlas... apa yang dia tulis mengenai catatan dirinya sendiri dan di selitkan dengan pengajaran pengalamannya serta nasihat .
Beliau tidak mengejar traffic yang tinggi ... korang tak akan jumpa CBOX..SHOUTMIX..ataupun apa-apa ajelah yang boleh meninggalkan jejak korang untuk suruh dia datang balik di blog beliau.

Tiada sebarang iklan di dalam blognya. ... dan muka-muka FLOWER !!

Tetapi setiap entrynya pasti ada yang akan mengomen ....tak kiralah apa sahaja yg dia tulis pasti ada yang masuk membacanya ...ramai yang sudi bertandang ke blog beliau.
Dia juga tak perlu buat entry sampai lebih 10 entry sehari .... blognya tetap gak laku !!

Sebabnya mudah sahaja ... dia ikhlas dan tak mengejar keuntungan atau pengikut.... sapa-sapa pun leh masuk dan baca tanpa sebarang halangan.

Ilmu yang di sampaikan adalah untuk saham akhiratnya ....yang penting berguna untuk pembaca seperti kita yang cetek ilmu dan pengalaman ni.

Seperti blogger2 lain beliau juga tak lari dari menerima komen-komen pedas dan kutukan dari orang2 yang tak suka dengan cara penulisannya ...tetapi beliau masih terus menulis.
Kalau PROF KAMIL yang pernah memegang jawatan tinggi di UITM Johor ini pernah mengalami situasi seperti ini apalagi kita yang masih cetek ilmu di dada .

PROF KAMIL masih menulis sampai hari ini dan blognya pun masih ramai pembaca ...kenapa pula kita perlu mengalah jika tak ramai yang membaca tulisan kita ?
Jika kita ikhlas dan tidak menyakiti hati blogger2 yang lain pasti ada ganjarannya nanti walaupun ambil masa bertahun-tahun untuk popular.

Aku dah mengikuti blog beliau semenjak aku tahu ada dunia yang bernama dunia BLOGGER.


CN : Pernah ada cita-cita nak jadi penulis buku satu waktu dulu.


SALAM UKHWAH

2 comments:

Anonymous said...

shoutbox dah disalah guna..kan lagi bagus kalau nak komen,komen kat tmpt yang tersedia...kalau malas,be a silent reader..kan2?XD

SITI NOARIZAH ARIS said...

PIDUT...betul tu jadi silent reader lebih bagus dr singgah tapi tak baca langsung...klau komen setakat ckp HAI pun tuan tanah dh berbesar hati. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails