Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, November 8, 2011

Pagi-pagi lagi dah beraya kat unit kecemasan spitallllll......

Salam Sejahteraaa..!!
Selasa
12 Zulhijjah 1432H


Semalam lepas aje sembahyang sunat raya aidiladha aku, hubby dan anak-anak terus aje bergerak kerumah mak aku.
Sebelum tu kami berada di rumah mak mertua..... tak ada sapa pun balik kecuali hubby dan adik lelakinya yg memang tinggal kat umah tu bersama MIL.
Dua orang kakak ipar aku beraya kat rumah mereka sendiri.

Sampai je kat umah mak aku dah terhidang lemang, pulut kuning, rendang ayam, sambal tumis dan kek coklat.
Tapi mintak mahap le bebanyak yea aku betul-betul tak hingat nak ambik gambaunya.
Masih belum biasakan tangan nak snap sana snap sini .
Lelagilah pulak kalau mak aku bising kang cakap..... " Hisshh..sikit2 nak bergambar sikit2 nak bergambar... tak payah nak ambik2 gambar makan jolah konyang gak perut !!! ".

Tu yang semangat nak bergambar jadi lemau tu.... mungkin pasal mak aku takdo blog macam aku nak bagi orang cuci mato kalau ado gak ea mau dia boli satu DSLR yang tercanggih tu ambik gambar cecantik kasi orang tengok..... tak gitu makkkk ?? ( aku bertanya macam le mak aku baca blog karat aku ni )




Lepas isi perut seadanya PRINCE aku buat hal lak.......DOMAM LAIE .
Paneh kat dahi ea macam boleh bakar sebatang rokok... ini laki aku cakap bukan aku cakap errkkk !!
Jadinya pepagi lagi aku dah beraya kat unit kecemasan hospital kuala klawang ni.
Awal-awal lagi dia dah cakap dengan aku dia tak nak kena cucuk macam beberapa bulan lepas sebab hari tu dia demam dah 4 hari jadi kena ambik darah.... tapi result darah ok bukan denggi.
Aku kata tak kena cucuk dowh ...jumpa doktor je kali ni.



Tapi kooo...bila aku cakap dia demam berulang-ulang sejak isnin ari tu terus je HA tu capai jarum nak ambik darah.
Muka anak aku dah nak nangis dah.....penakut kena cucuk ambik darah.
Macam leee kering darah tu kang.
Pas ambik darah tunggu result dan result tu pulak kata darah ada kuman.
Kena lak ambik urine test lepas tu...doktor kata kalau dua dua berkuman kompem masuk wad.

Anak bujang aku dah meleleh air mata dah tak nak duduk wad takut kena cucuk ari-ari...haaa buat nakal laie !!

Tapi aku seriau gak bila doktor kata darahnya berkuman tu .
Aku tanya doktor ada simtom denggi ke..... doktor kata bukan denggi tapi mungkin kerana tekaknya dah luka dan sakit yang buat dia demam berulang-ulang...... pepehal kena tunggu urine test dulu.
Fuhhh nasib baik le..... kalau doktor kata denggi tadi jam jam tu gak aku kuar dari bilik doktor tu.
Cari laki aku suruh balik senawang sekarang jugak pergi kemas semua pokok2 bunga aku kat umah tu.
Manalah tau kalau ada lak spesis tu yang beranak pinak kat bawah pasu bunga aku yang dah lama tak aku belai-belai tu.
Tak kuasa aku nak membayar denda beribu riban pasal anak nyamuk tu.

Bila urine test dah kuar nasib baik lak laie tak ada masalah.
Klaau takkkkkkkk...... kompem aku dua beranak beraya kat spital semalam.
Jadi bila doktor kata boleh balik dan ambik ubat ceria lah balik muka anak bujang aku.
Tak perlu di tahan dalam wad. dan  darahnya pun selamat dari di sedut lagi oleh jarum2 doktor tu.

Dannnnn.... boleh le pulak ummi sambung makan lomang dongan rondang ayam omak den dengan sekonyang-konyang eaa....!


SALAM UKHWAH

14 comments:

Rinna said...

Alhamdullillah.. nasib baik kuman yg jonih tak menganeh kalau tak kono laa duk spital yo.. tapi mmg kesian laa kalau budak2 kono duduk spital nie ngan kito2 skali berkampung kek spital kan.. :)

nabilah_2908 said...

alhamdulillah..mujur lah takde apa yg serius.. :)

tu yg Ummi dok syok sambung makan..hati senang la kata kan... :)

Suhami Ahmad said...

wah, bahayo kan sekarang ni musim denggi...kebotolan atok ado buek entry pasai ni

Acik Erna said...

salam aidiladha CT..
alhamdulilah anak CT dah elok..tak yah dok ward kan..kalau tidak..bukan anak yang risau..kito yang lebih risau..

IXORAROXI said...

semoga anak Ariza cepat kebah dari demamnya ya...kalau bebudak tak sihat memang runsing sangatkan..tapi awak bagus, kuat semangat

CT NoArIzAh ArIs said...

RINNA....betul rinna lagilah pulak anak bujang sy ni jenis yg tak boleh berenggang dgn sy w/pun sehari.

CT NoArIzAh ArIs said...

NABILAH...Hahaha tau tak peeee...:D

CT NoArIzAh ArIs said...

SUHAMI...botol tu tok..sbonar ea tmn den ni kawsan hitam denggi tu yg den cuak tu !!

CT NoArIzAh ArIs said...

ACIK...botol tu cik silap hr bulan kito pun leh domam samo...paham jelah keadaan dlm wad kan..

CT NoArIzAh ArIs said...

IXORA... kuat tak kuat dah anakkan...kalau jadi apa2 kita yg disoal jawab dulu..huhu!!

deno said...

heee... nasib baik takde apa2 serius! tengok muka cam nak nangis dah.. heee :)

ariana said...

Org bujang mesti kena kuat kan..!sib baik tak beraya kat wad ye..:)

CT NoArIzAh ArIs said...

DEENO.. dia memang penakut dgn jarum..:)

CT NoArIzAh ArIs said...

ARIANA... Tulah klau tak berkampung le sy mkn rendang dlm wad..hehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails