Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Saturday, November 26, 2011

Berdoa untuk Akhir Dan Awal tahun...mesti buat !!

Salam sejahteraa...!!
Sabtu
30 Zulhijjah 1432H


Hari ini hari terakhir untuk tahun 1432H.....sebaik masuk sahaja waktu maghrib nanti kita akan berada pula di tahun baru di dalam kelendar islam iaitu 1 MUHARAM  1433H.

Jangan lupa baca doa untuk akhir tahun di penghujung waktu ASAR ini dan awal tahun setelah masuk MAGHRIB....hanya setahun sekali sahaja kita membaca doa awal dan akhir tahun ini .Semoga kita semua terpelihara dari fitnah syaitan untuk setahun yang akan datang....mudah-mudahan !!


DOA AKHIR TAHUN



<>DOA AWAL TAHUN<>
  

 
Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.
Ya Allah, Engkaulahyang kekal abadi untuk selama-lamanya. Demi kelebihanMu yang Maha Agong dan kemurahanMu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun ini aku memohon kepadaM perlindungan daripada syaitan yang direjam, dari sekelian kuncunya, tenteranya dan penolongnya. aku juga memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan dan melalaikan dengan perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diriku kepadaMu.
Selawat serta salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan paa sahabat. Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam....Amin...
Waktu membacanya:
Doa ini dibaca 3 kali setelah masuk waktu maghrib pada malam 1 Muharram,  Sesiapa yang membaca doa ini maka akan berkata syaitan, "Telah amanlah anak Adam daripada godaanku pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua malaikat untuk memeliharanya dari fitnah syaitan."


SALAM UKHWAH:

9 comments:

Kakzakie Purvit said...

Insya-Allah kita lakukan dgn keluarga kita CT...

IXORAROXI said...

Terimakasih for sharing.Salam Maal Hijrah jua buat Arizah sekeluarga.Semoga Tahun Hijrah baru membawa rahmat dan bahagia buat Arizah ya

Anonymous said...

Lots of helpful information. I have bookmarked your site.

nabilah_2908 said...

alhamdulillah..sempat juga baca doa ni... :)

Selamat Tahun Baru 1433H....miga tahun ini lebih baik dari tahun2 yg sebelumnya.. :)

SITI NOARIZAH ARIS said...

KAK ZAKIE...insyaallah dan alhamdulillah.

SITI NOARIZAH ARIS said...

KAK ZAKIE...insyaallah dan alhamdulillah.

SITI NOARIZAH ARIS said...

IXORA...terima kasih sy doa dan harapkan untuk kamu juga..:)

SITI NOARIZAH ARIS said...

NABILAH...selamat tahun baru untuk kamu juga ya !!

SITI NOARIZAH ARIS said...

NABILAH...selamat tahun baru untuk kamu juga ya !!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails