Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, October 25, 2010

Seharian Di Bandaraya Bersejarah .

Haaiii....baru malam ni dapat update blog...ini nak cerita pasal hari sabtu hari tu (23/10/10) ....aku bawa mak,abah dan adik-adik aku jalan-jalan ke Melaka.

Kami pergi dua kereta jee....sebenarnya dah ada niat nak bawa mak abah jalan ke Melaka dgn adik-adik aku....tapi di sebabkan masing2 bekerja jadi tak jumpa masa yang sesuai utk jalan ramai-ramai macam ni....ini pun sebahagian je adik aku yg dapat pergi....My hubby pun tak pergi pasal kerja hari sabtu tu.


Destinasi pertama kami adalah ke sini.....


Dalam gambar ni My prince tengah pujuk merak tu utk di bawa balik....apa dia ingat senang2 je nak bela merak agaknyaaaa..!!


Hanya kami 9 orang je yang hadir untuk menyemakkan lagi bandaraya Melaka yg dah sememangnya semak dengan orang tuuu...kat atas jalan penuh dgn bas rombongan jeee!!



Lepas ke taman Rama-rama kami jalan-jalan lak kat Zoo Melaka.

Dulukaaann...waktu aku kecik-kecik Abah selalu bawa aku 3 beradik ke Zoo Negara...tiap kali cuti sekolah je mesti pergi kesana....kadang- kadang tu terasa gak jemu asyik tengok binatang jeee kat tempat yg sama.

Hari ni aku pulak yg bawa Abah dengan mak ke Zoo Melaka.....jalan-jalan tengok binatang.....tapi baru sekerat jalan kat Zoo tu Abah dah tak larat jalan....dia duduk je kat bangku taman Zoo tu sampai kami habis pusing satu Zoo Melaka tu.

Keadaan ini jauh berbeza sewaktu dia muda dan sihat dulu....dia yg laju berjalan di depan sedangkan aku dan 2 orang lagi adik aku waktu tu terkedek2 mengikutnyaaa......adat kehidupan yg muda akan tua yang sihat akan sakit.....semua kita akan merasanya nanti !!

Kat sini anak aku yang berdua ni tak lepaskan peluang menunggang kuda.

Lepas penat berjalan aku bawa semua orang ni makan-makan kat Banda hilir.....sambil tu aku nak bawa Mak Abah aku jalan-jalan kat sini....tapi terlalu ramai pengunjunglah pulak sampaikan nak parking pun susah......nasib baik aku tak kena saman kat orang perbandaran Melaka hari tu...kalau tak  berpeluh nak membayar saman lak !!


Ini destinasi terakhir kami.....berlegar-legar kat sini je dekat 2 jam....masa kat sini lepas makan Abah dah tak mau jalan-jalan lagi....dia dah penat duduk je dalam kereta....pukul 6 petang baru kami semua keluar dari Melaka menghala ke Seremban dan terus hantar mak & Abah balik ke Jelebu.


Moral dari cerita ni sewaktu muda dan sihat ni berjalanlah sepuas-puasnya  bila dah tua nanti tenaga pun dah kurang jadi kita tak kan menyesal kalau tak puas berjalan di usia yang muda dulu.

Sepanjang hari aku berjalan di Melaka Bandaraya Bersejarah ni!!.


CN : Lepas ni nak bawa kemana lak mereka berdua ni yeee ??


SALAM UKHWAH

 


2 comments:

noorazilah said...

kte g tgk pmandgan la plak...
g kt pulau2 ke..
melihat kindahan alam...

CT NoArIzAh ArIs said...

Eeerrmm...cdgn yg bagus...tapi d mana & bila?
Nak mengumpul org ni yg payah sgt ni !!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails