Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, March 24, 2011

JAMIE AT HOME.



Korang suka tak tengok rancangan mamat ni ??

Rancangan masak-masak Jamie ni selalu ada di Astro channel 707 ..... tapi yang tak bestnya tu rancangan ni selalu keluar tme-time kita nak sembahyang maghrib.... selalulah aku tercicir tengok dia.

Petang tadi aku adalah tengok sekejap... dah lama dah tak tengok.
Seronok tengok Jamie ni masak.... nampak senang dan mudah jeee.... aku suka tengok peralatan dapur yg dia gunakan tu selain dari pelbagai resepi yg dia tunjukkan.

Tapilah kan satu jelah yang aku tak perkenan dengan budak Jamie ni... segala benda yang dia masak tu tak retilah nak di basuhnya dulu.... baiknya bawang, sayur ataupun buah semuanya main campak-campak je dalam kuali tu !!

Kalau sesetengah cheff tu aku tengok bawang dah siap potong letak dalam bekas sebelum masak ataupun macam Cheff Wan lah dia dah siap cuci bersih bersih dulu sebelum dia masak depan kamera.

Tapi si budak Jamie ni pulak dengan bawang yg masih berkulit tu dia kupas kulitnya.... chap chap chap hiris atas papan pastu terusssss jeee campak dalam kuali !!

Sayur pun macam tu dengan ulat-ulat tersembur depan kamera... elok je dia buang ulat tu depan kita... chap chap chap potong pastu campak dalam kuali...alahaiiiii !!

Ada satu rancangan tu dia masak sengkuang dengan tanah melekat lagi kat kulit sengkuang tu dia pi kupas kulit pastu racik kecik-kecik campak dalam periuk... atas papan pemotong tu yang tak berbasuh tu jugaklah dia potong segala aneka jenis sayur lagi.... pastu bagi kaum kerabat dia makan semua cakap....sedapppp.. sedapppppp !!!

Mana tak sedapnya segala jenis bahan semula jadi dia masukkan sekali dalam kuali tu... tu dah kira perisa asli tu... pak aji tak do moto pun kalahhh !!!

Ni kalau suruh si Jamie ni masak kangkung goreng belacan gerenti berenang-renang lintah dalam kuali tu sekali termasuklah segala jenis cacing dan ulat-ulat daun sekali berenang-renang !!

Hang sanggup ka nak makan ????


CN ; Kalaulah aku ada sebelah si Jamie tu mau je aku tolong dia basuhkan sayur sayur tu dulu... 


SALAM UKHWAH

4 comments:

Mat Gebu said...

Betul2..saya pun kata yg sama, ayam pun kadang dia leburr jee kan.,.huhu..tatau lah depa ni macam mana tah..

CT NoArIzAh ArIs said...

CIK MAT GEBU... bagi sylah cara org kita jugak yg perfect bab masak2 ni sebersih mana pun bahan tu nk jugak kita basuh dulukan !!

Encik Suami said...

Cite apa nie?
x penah tgk pun? tv apa?

Entri Terkini

1) 25 MARCH 2004

2) KANTOI

3) HAMBEK KO

CT NoArIzAh ArIs said...

EN SUAMI... citer ni dlm astro je channel 707...time 7pm-7.30pm tak pun 7.30pm-8pm... time kita sibuk nk maghrib timee tulah dia on air !!

Rncagan main masak masakkkk.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails