Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, March 29, 2011

Untuk.......


Ada aku peduli isteri dan anak2ku sudah makan atau belum...
Ada aku peduli jika isteriku tak sempat makan kerana sibuk melayan anak-anak....
Ada aku peduli jika isteriku masih di dapur menyediakan keperluan pagi esok ketika aku sedang berdengkur...
Ada aku peduli siapa yang membelikan sabun mandi, ubat gigi dan meletakkannya di dalam bilik aku bersiram....

Ada aku peduli dah berapa lama isteri aku begitu setia menggosok kain bajuku...
Ada aku peduli bagaimana layanan yg isteriku dambakan dari aku seorang suami...
Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku pulang kerumah dengan wajah kusam dan masam....
Ada aku peduli adakah wang yang masih bersisa utk isteri dan anakku ketika aku hendak kepergian....
Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku tidak pernah menelefonnya ketika aku bertugas di luar.....

Ada aku peduli berapa harga gincu jika isteriku ingin memerahkan bibir yang pudar ditelan masa....
Ada aku peduli bilakah kali terakhir aku menghadiahkan minyak wangi kepada isteriku...
Ada aku peduli bila kali terakhir aku membelikan pakaian utk wanita yg rela menjadi isteriku..menjadi ibu anak-anakku

Ada aku peduli kenapa isteriku terlelap bersama linangan airmata....
Ada aku peduli jika isteriku terjaga di tengah malam kerana dengkurku......dan aku terus nyenyak tidur dibuai mimpi indah seorang lelaki....


Tiba-tiba aku MENJADI PEDULI dan MENGAMBIL PEDULI


Ketika telefon isteriku berdering di malam hari...
Ketika isteriku mula belajar ber sms..dan berchatting...
Ketika isteriku kembali berhias seperti ketika aku mula jatuh hati padanya...
Ketika isteriku sanggup tidak makan malam kerana mahu menjaga badan
Ketika isteriku tidak meminta lagi aku menjadi imamnya....

Ketika isteriku memilih tidur bersama anak-anakku.....
Ketika dia tidak lagi mencium tanganku ketika aku hendak pergi ...
Kini,aku baru ingin bertanya kenapa isteri aku dah tak peduli kat aku?


P/s : Tidak ada manusia yang sempurna baik suami ataupun isteri.Jangan mengharap dilayan seperti raja jika kita tidak pernah anggap isteri itu permaisuri hati kita. Jangan diharap bunga yang indah jika kita tidak pernah membajanya. Dan selalulah ingat,bila hati seorang wanita telah retak, dia boleh menjadi lebih keras daripada seorang lelaki.


CN : Aku dapat ni dari FB..... jadi aku sharekan dekat sini tapikan aku paling suka P/S nya tu.......  dan aku setujuuuuuuuu 100 % !!!!


SALAM UKHWAH:

4 comments:

Encik Suami said...

Hidup sebagai suami isteri umpama melengkapi antara satu sama lain.
mmg takde yg sempurna pun.Tapi kesempurnaan tue kita boleh hampiri dgn cara kita sendiri.

Paling penting..kerjasama.tak perlu nak pentingkan diri sendiri baik suami atau isteri.

jemput terjah * Sedey..tinggalkan isteri & anak2 *

CT NoArIzAh ArIs said...

EN SUAMI.. betul tu sgt bahagia jika semua psgan tak mementingkan diri sendiri tapi bukan semua yg dpt seperti itu.... pasal tulah ramai yg rela jadi andalusia dan bjg terlajak skrg ni!!

Citarasa Rinduan said...

ayu sokong sangat2...............
kadangakala jika aman...si suami menjadi raja..
bila isteri ada perubahan baru terkial2 minta perhatian

semoga membuka mata mereka...tak semua sempurna...

PS: ct, harap2 amalah rumahtangga kita yer..amindis

CT NoArIzAh ArIs said...

CR... betul tu ayu... baik isteri atau suami msg2 perlukan perhatian dan kasih syg!

Sy juga sprti ayu mengharap perkara yg sama... rasanya semua isteri pun harap mcm tu kan !!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails