Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Wednesday, November 10, 2010

Gaduh bagai nak rak...pastu tepuk2 bahu !!


Sekejap tadi ada pergaduhan mulut TERbesar di office ni......jantan sama jantan bergaduh.....nyaris-nyaris tak bertumbuk....bukan pasal perempuan tapi pasal kerja.....biasa le kan kalau sama-sama naik angin muka pun leh jadi macam naga !!

Tapi aku respek le kat bangsa cina ni .....kalau bab bab kerja ni memang mereka profesional....walaupun bergaduh bagai nak rak macam nak bunuh orang tapi sekejaaaaap je dah ok balik dah....paling teruk pun sampai petang esok pagi datang kerja dah geng balik dah.....leh g minum sama-sama......gelak-gelak kuat-kuat lagi!

Berbeza dengan orang melayu...kalau dah gaduh tu bermasam mukalah 2 3 hari....paling teruk bermusuh terus....lagi teruk gunakan pulak ilmu hitam......kalau tak gaduh pun PHD tetap jugak ada...lebih-lebih lagi kalau tengok kawan tu lebih senang dari dia......macammanalah kita nak duduk sama rendah berdiri sama tinggi dengan bangsa cina ni dalam bab ekonomi kalau kita tak suka tengok orang kita sendiri  lebih dari kita?


CN : Ini celita talak kena mengena dengan perkauman aarr !!

SALAM UKHWAH:

2 comments:

Cik Liyana said...

adehh.....melayu gaduh tarak bagus ah... itu cina ahhh..gaduh2 pon tepuk bahu lol..adehh nk kena lastik nihh! hihihi

CT NoArIzAh ArIs said...

Itu melayu gaduh simpan dalam hati...cina gaduh simpan dlm peti lol !!hee...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails