Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, November 26, 2010

Rahsia 13 rukun solat.

 Salam Jumaat hari penghulu hari.....


Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu......

1 - Niat Sembahyang :
     Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul :
     Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3 - Takbir-ratul Ihram :
      Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah :
      Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu' :
     Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6 - I'tidal :
     Akan memberi minuman air dari telaga al- kautsar ketika didalam kubur.

7 - Sujud :
     Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8 - Duduk antara 2 Sujud :
     Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) :
     Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.

1 0 - Tahhiyat Akhir :
       Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11 - Selawat Nabi :
      Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam :
      Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib :
     Akan pertemuan kita dengan Allah S. W.T.

Dari Abdullah bin 'Amr R. A.,
Rasulullah S. A. W. bersabda : "Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..."

Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain...

"Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi / Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu " FRIDAY the 13th "


SALAM UKHWAH

2 comments:

Citarasa Rinduan said...

salam...

ummi..sharing yg bagus dipagi jumaat...

betul tu, sebab tulah kaum yahudi sanggup bt cerita y pelik2 utk menakutkan umat islam

ct noarizah said...

Betul tu CR..

Kat ofis ni pun cina2 ni takut 13hb mula2 kerja dulu pelik jugak tapi bila dh tau tak pelik g dah...sy menyakat dyorg g adalah..hehe!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails