Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, November 1, 2010

Masakkan katering tapiii....SODAAAAP!!!!

Okkk...nak cerita pasal aku pergi kenduri kahwin semalam...

Firstly nak ucapkan taniah kepada EN HALIM ofismate aku yang baru je menyambut kehadiran menantu barunya semalam....anak lelakinya bertemu jodoh dengan orang melaka....yang menariknya pasangan pengantin ni bersanding 3 KALI....dari Melaka ke seremban dan seterusnya ke kolompo....dah macam artis lak kan..?????

Tapiii...yang aku nak story pasal masakkannya...eerrmmm cukup marvelous.....sedaaappp betullah walaupun mereka pakai katering!!

Yelahkan bukan semua majlis besar-besar macam ni kalau pakai katering tu senonoh rasa lauknya....macam-macam rasa pun ada....tapi untuk majlis kali ni sebaik aku angkat pinggan je aku dah perkenaaaannn sangat dgn presentation meja lauk pauknya........nampak grand sangat tray lauk yg di gunakan.....bukan 4 segi yang biasa tu tapi ala-ala hotel 5 bintang tu!!

Lauk-lauknya banyak pilihan ( tak de pulak aku ambil gambar pasal dah lapar sangat )....semua lauk yang ada aku ambil.....paling aku suka daging salai masak lomak cili api....lembut je dagingnya tak liat....My Hubby yang tak suka makan daging tu pun ambil daging gak dan puji macam tu gak.

Tapilah kan.....yang aku tak puas hati tu mereka ni pakai meja bulat.....yang dah habih makan pun tak reti -reti nak bangun....terpaksa lak tetamu yg baru sampai ni buat muka kesian nak makan barulah mereka bangun....ramai gak yang senasib dengan aku hari tu.....apa mereka semua dah tempah ke meja dengan kerusi tu sampai balik???

Aku tak puas makan walaupun masakkan tu sedap pasaaal.....mood aku lari dek kena berdiri nak tunggu orang2 TERHORMAT tu bangun dari kerusi-kerusi percuma tuuu!!!


CN : Amalkanlah sikap bertimbang rasa dari kecil sampailah ke tua !!!


SALAM UKHWAH:

3 comments:

kella said...

salam singgah sini... sedap betul lagu yang sedang berdendang ni.. penuh makna... :)

Unknown said...

yong plg xsuka kalo kena gitu la..

kena tgu org bangun dgn pinggan nasi tmbh lauk2 sdp di tangan..hahah..tension!

SITI NOARIZAH ARIS said...

Kella : lagu mana yg penuh makna tu.

Alinac : Betul tu yong...itu pasallah My hubby liat betul nk g kenduri kahwin ni pasal selalu jadi cam gini...tapi jmputan orang xkan nk di abaikan kecik hati org kan!.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails